Festett vázák és bohém girland - KREATÍV ESKÜVŐ IV.


     Már csak három hét az esküvőig, szóval el tudjátok képzelni miféle móka most az élet mifelénk. Még picit bátor kijelentésnek érzem, hogy azt mondjam, az utolsó simításoknál tartunk, de igyekszem erősen bízni, hogy hamarosan a végére érek a készülődésnek. Két színes ötletet ígértem az utóbbi írásomban, ezek elkészítéséről fogok most mesélni. 
    

    Kezdeném az egyszerűbbel, a girlanddal, amit garantáltan bárki el tud készíteni, nem kell hozzá különösebb hozzáértés. Személy szerint oda vagyok az ilyen lógós dekorációkért, (főleg a világítós fényfüzérekért) így nem hagyhattam ki a repertoárból a girlandokat. Most azonban nem a klasszikus zászlós verzió született, ( mert azt varrni kellett volna, ami sokáig tart, annyi időt nem akartam rászánni) hanem egy sokkal dúsabb, vadabb girlandot készítettem, ami a fő asztal elejét fogja díszíteni. Na lássuk mi kell hozzá:

- mintás anyagok, szalagok a választott színárnyalatokban (a legideálisabb, ha maradékokból , esetleg régi ruhákból készítjük el, mert akkor hasznosulnak azok a darabok, amik csak hánykolódnak a szekrényben) 
- madzag kb. 30 cm-el hosszabb mint amekkora az asztal szélessége
- vonalzó
- olló, vagy a legpraktikusabb a körkés ehhez viszont kell vágólap is

Na akkor kezdjünk hozzá!


Vágjuk fel a textileket a kívánt hosszúságra és szélességre! Én 5 cm széles és 40 cm hosszú csíkokat készítettem úgy, hogy az anyagot többször összehajtottam, hogy egyszerre le tudjak nyesni több darabot is.


A kész csíkokkal és a méretre levágott madzaggal üljünk le egy kényelmes fotelbe (most, hogy jön az ősz jól dukál mellé egy illatos tea, vagy forrócsoki is..óó igen...) és gondoljuk át a sorrendet, melyik szín hova kerül majd. 


Nekiveselkedhetünk a girland elkészítésének. A művelet nem bonyolult, csak el kell sajátítanunk a svábhurok kötését, amit minden egyes textilcsíkkal meg kell ismételnünk. Már bizonyára mindannyian találkoztatok vele, de nem árt felfrissíteni a tudást, így most mutatok egy másik képet is, ami érthetőbben szemlélteti: 



Ezt az eljárást követjük mindaddig míg elértük a kívánt hosszot, vagy amíg el nem fogynak a csíkok. Ha sűrűbb girlandra vágysz kösd szorosan egymás mellé a szálakat, ha ritkábbat szeretnél, akkor hagyj ki hézagokat köztük ( ez gondolom mindenki számára világos, de gondoltam azért nem árt megjegyezni :)


Sajnos otthon nem volt jobb lehetőségem lefotózni a kész girlandot a méret azonban passzol, körül-belül így fog festeni az asztal oldalán. 



    Most pedig térjünk ki a másik ötletre, a vázák festésére, amivel bevallom alaposan megszenvedtem. Nem mondanám, hogy elégedett vagyok a végeredménnyel, de legalább tudom mi az, amibe a jövőben nem szeretnék belevágni újra :-D . Persze azért elmondom hogy jártam el, hátha tanulságos lesz valaki számára. 


     
   A történet ott kezdődött, hogy nagyon megtetszettek a színes üvegek, vázák, poharak ezért kitaláltam, hogy az asztalokon majd ilyenekbe lehetnének a virágok. A gond mindössze annyi, hogy elég nehéz beszerezni őket, ráadásul különböző formájúakat méginkább és nem is mondanám, hogy olcsók lennének, meg antikváriumokban sem. Szóval úgy döntöttem veszek üvegfestéket és beszerzek átlátszós vázákat, befőttes üvegeket, amiket aztán lefestek akárcsak a pinteresten tolják a gyorsított tutorial videókban. Aki ezeket nem ismerné, elmondom, hogy az üvegcsékbe festéket öntenek, azt átlötyögtetik az üvegben, mint, a bort mielőtt belekortyolnak és ha már mindenhova került a színből kifordítják belőle a felesleget. Az első probléma és mondhatni leglényegesebb, hogy kételkedni kezdtem abban, hogy ezekbe aztán kerülhet víz és virág. Mert nem voltam biztos abban, hogy az üvegfesték és a víz olyan jóban lennének, hogy simán megtűrjék egymást egy közegben. Szóval gondoltam ezzel nem kockáztatok, mivel az üvegfesték nem túl olcsó dolog, inkább megpróbálom kívülről felvinni a festéket, lefolyatni hogy ne legyen pacsmagos. Na és ez az amit  nem mondhatnák kimondottan sikeresnek, mert akadnak rajtuk lefolyás nyomok, ahova több festék került, mint kellett volna. De bevallom amikor már második- harmadik órája ültem a borzalmas festékszaggal ölelkezve, már nem igazán érdekelt semmi, csak, hogy végre bezárhassam a tubusokat és kiszellőztessem a fejem valahol a természetben. Szóval a leírást most meghagynám ebben a formában és így a végére tűzném hozzá a munkafolyamat során készült fényképeket:






A fotókon természetesen igyekeztem az előnyös oldalukat mutatni :)

     Már nem merem mondani mikor jutok el a következő cikk megírásához, maradjunk annyiban, hogy hamarosan:) Viszont a kedvencem következik, az esküvői játszósarok, ami bizony hatalmas figyelmet  kapott így alaposan kidolgozott ötletekkel érkezem! :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések