Tavaszi nagytakarítás 1. rész

 

     Az utóbbi hónapokban rengeteget csiszolgattam a hozzáállásomon, az elképzeléseimen és a teljes "vidu" márkám újrafogalmazásán. Igen, jól olvassátok, már csak így röviden, velősen: vidu. 
   Igaz, nagyrészt még csak elméletben söpörtem le a "handmade by" előtagot, hisz a logón még mindig szerepel.
Teljesen nem válok meg tőle,  a standomhoz készült világító logó is ebben a formában villan fel, azonban a felvarrható cimkéken már nincsenek ott a felesleges szavak, sőt, a figyelmesek biztos észrevették, hogy a facebook oldalam is egy ideje csak  viduként üzemel. Jobb így, elcsépeltnek éreztem ezt az előtagot.  
   Hasonló tisztítást végeztem a termékekkel is, amiket végre kezdek egységesnek érezni. Bár még mindig számos kategóriában alkotok, a megjelenítést igyekszem összhangba hozni. Ezt rettenetesen nagy kihívásként élem meg! Szeretem a változatosságot és a különböző technikákat, korábban el sem tudtam képzelni, hogy leszek képes megszabadulni alapanyagoktól, amiket évek óta gyűjtögettem és jóformán fel sem mertem használni, míg nem találok méltó lehetőséget erre. Most pedig eladásra bocsájtotok mindent, amiről úgy érzem zavarja a képet és foglalja az értékes helyet. 
   Az eredmény egy sokkal kiegyensúlyozottabb én, aki nem készül megbolondulni attól, hogy hol süthető gyurma ékszert kell készítenie a rendelőnek, hol pedig megvarrni egy övtáskát. Ez az út már egyszerűen nem volt járható és döntésre kényszerített. 
   Szóval az egyetlen, ami marad az a varrás. Mivel leginkább a varrott termékeimet szeretitek, meg valójában én is azt élvezem a legjobban, így kizárásos alapon a varrógép nem kerülhetett száműzetésbe. Ezen belül már annyira nem korlátoztam magam, de az idő során kialakult néhány kategória, ami meghatározza, miket is varrok pontosan, megmutatom:

Táskákat, azon belül  

...tornazsák jellegű hátizsákokat, 


...övtáskákat, 


...ballagási tarisznyákat,


...saját tervezésű variálható hátizsákokat.

Sok környezettudatos termék is a palettára került, és tervben van még néhány, ami megvalósításra vár. Egyenlőre azonban...

... zöldség és gyümölcsös zsákok,


...viasszal bevont tasakok pékárura,


... eco mosogatószivacsok, 


... arctisztító korongok dekoratív állvánnyal alkotják a kínálatot.

   Szeretem a kedves tárgyakat, ezért úgy éreztem, hogy mindenképp teret kell adjak különböző játékfiguráknak, lakáskiegészítőknek, amikbe öröm belebotlani nap mint nap a lakás egyes szegleteiben. Ebbe a kategóriába tartoznak 


...a házikós névtáblák, állatfigurák és




...ünnepi kiegészítők.

Mivel sajnálom a textil maradékokat kidobni, így a legkisebb darabokból gombékszereket készítek, így hatékonyan fel tudom használni a megvásárolt alapanyagokat.


   
Mindemellett egy nagy dilemmával küzdök, hiszen, mint sokan tudjátok levendulás termékek előállításával is foglalkozom. Hajlok afelé, hogy ezeket a "viduból" teljesen kivonjam és egy másik márkanév alatt indítsam útjukra, mivel egészen más karakterű termékekről van szó, mint a fent említettek. Erről azonban még nem tudok többet elárulni. 
   
   Magam se hittem volna, hogy ezt mondom, de sokkal felszabadultabb érzés úgy dolgozni, ha időnként megmetszem az ágaimat. Ha nem fektetek energiát minden hajtásba, csak éppen azokba, amik gyümölcsöt hoznak. És mindez nem önmagam korlátozásáról szól, hanem annak a területnek a megtisztításáról, ahol majd nem gátol semmi abban, hogy a termés nem csak formás, de ízletes is legyen. 

*** 

A következő részben a textilek, csomagolások és grafikai tervek közt rakok rendet. Az olvasnivaló hétvégére várható. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések